Untitled

A fogyatékkal élő személyek egyenlő esélyű hozzáférése a pénzügyi szolgáltatásokhoz




A Nemzetgazdasági Minisztérium a hitelintézetek számára a 22/2016. (VI. 29.) évi rendeletében állapította meg kötelezettségként, hogy a fogyatékos személyek számára meg kell teremteni azon lehetőséget, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat az egyenlő esélyű hozzáférés szellemiségében igénybe vehessék. A Bank a fogyatékkal élő ügyfeleket fogyatékosságukra való tekintettel szolgáltatásaiból nem zárja ki. A Bank minden esetben arra törekszik, hogy az általa nyújtott szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés a lehető legmagasabb színvonalon, mindenki számára biztosított legyen.

A Bank a rendelet hatálybalépését megelőzően is folyamatosan dolgozott azon, hogy a fogyatékkal élő ügyfelei illetve jövőbeli ügyfelei számára – az akadálymentesítés és a fogyatékosság jellegét figyelembe vevő ügyintézés keretében – a szolgáltatások igénybevétele, illetve a személyes ügyintézés minél könnyebb, gördülékenyebb legyen.

Az egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése érdekében a Bank elkészített egy Szolgáltatási Térképet, mely tartalmazza a Bank összes olyan bankfiókját és annak elérhetőségét, valamint azon ATM készülékek elérhetőségét, melyek a mozgássérült ügyfelek számára is megközelíthetőek, illetve tájékoztatást nyújt arról is, hogy az egyes fiókok a látássérült és hallássérült ügyfeleik legmagasabb szintű kiszolgálása érdekében milyen lehetőségeket biztosítanak. A Szolgáltatás Térkép a következő linkre kattintva tekinthető meg: Szolgáltatási térkép, valamint elérhető a Bankfiók kereső szolgáltatásunkban is. A Szolgáltatási térkép tartalmáról telefonon is érdeklődhet munkatársainknál a +36 1 3344 344-es telefonszámon.

A fizikai akadálymentesítésen túl a Bank az infokommunikációs akadálymentesítéssel is (akadálymentes honlap; betűméret növelésének lehetősége a honlapon; stb.) az egyenlő esélyű hozzáférést célozza, melynek keretében kiemelt figyelmet fordít a fogyatékossággal élő ügyfelek speciális igényeinek kielégítésére a fióki kiszolgálás, illetve egyéb ügyintézés során.

A Bank a fogyatékkal élő személyek részére biztosítja az előzetes időpont egyeztetés lehetőségét, valamint erre irányuló kérés esetén lehetőség szerint biztosít külön tárgyalót, továbbá olyan személyes kapcsolattartót is, aki a fogyatékos ügyfél speciális helyzetét ismeri, ez által a pénzügyi szolgáltatások igénybevételét megkönnyítheti.

Ezen kívül a Bank olyan többlet szolgáltatások nyújtásával igyekszik még biztosítani az egyenlő esélyű hozzáférést, mely specifikusan a fogyatékosság jellegére van tekintettel. A látássérült ügyfelek számára például a bankfiókokban vakvezető kutyával való közlekedés biztosított, illetve a Takarék Kereskedelmi Bank honlap olyan verziója is elérhető lesz, mely a nehezen látók számára lehetővé teszi az azon való tájékozódást, míg például a hallássérült ügyfelek számára lehetőség nyílik, hogy az ügyfél az általa közreműködésre felkért jelnyelvi tolmáccsal együtt jelenhessen meg.

A Takarék Kereskedelmi Bank számára fontos a fogyatékkal élő ügyfelek visszajelzése, illetve véleménye arra vonatkozóan, hogy milyen további szolgáltatással lehetne fokozottan biztosítani a pénzügyi termékekhez, szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférést, illetve hogyan tudnánk tovább javítani jelenlegi szolgáltatásaink színvonalán. A fogyasztói igények felmérése érdekében kialakításra került egy kérdőív, melynek kitöltésével a fogyatékkal élő ügyfelek megoszthatják javaslataikat a Bankkal. A Kérdőív elérhető az alábbi linken: Kérdőív.

Az alábbi megoldások alkalmazásával lehetőség nyílik a Takarék Kereskedelmi Bank honlapi megjelenésének igény szerinti megváltoztatására:
Windows rendszer testreszabása
Android adta kisegítő lehetőségek
Apple által biztosított kisegítő lehetőségek
Windows phone kisegítő lehetőségek
Az Internet Explorer könnyű kezelési beállításai
Kapcsolodó Google Chrome sugó
Mozzila Firefox Kisegítő lehetőségek
A TalkBack és a Chrome használata böngészésre (Android9

Üdvözlettel:
TAKARÉK KERESKEDELMI BANK Zrt.