Tájékoztató a PSD2 – erős ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban
Kedves Ügyfelünk!
Szeretnénk felhívni a figyelmét a PSD2 (az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve)* miatt 2019. szeptember 14-től előírt változásokra. A változás csak az EGT tagállamokban végrehajtott tranzakciókra vonatkozik.
A szabályozás lényeges eleme, hogy az online banki szolgáltatások (pl. Netbank, Mobil applikáció) eléréséhez és a tranzakciók indításához egy új biztonsági elemre (erős ügyfél-hitelesítés), egy egyszer használatos – az ügyfél mobiltelefonszámára SMS-ben küldött – jelszó megadására lehet szükség bizonyos esetekben. A fizikai kártyás fizetések esetén pedig (a megszokottaktól eltérően) néhány esetben PIN kód megadására lesz szükség. Ez a szabályozás a fizetéssel kapcsolatos biztonság növelését szolgálja.
Bankkártyás fizetésekkel összefüggő változások
- Fizikai bankkártyás fizetés (POS) esetében 5.000 Ft-ot meghaladó fizetések esetében nem lesz változás a tranzakció menetében.
- Az érintéses fizetések esetén annyi változás lesz tapasztalható, hogy ezentúl a terminál akkor is kérheti a PIN kód megadását, ha az egymás utáni, 5.000 Ft alatti érintéses típusú fizetések összege meghaladja a 45.000 Ft-ot.**
Online bankolással összefüggő változások
- 2019. szeptember 14-ét követően a Netbank és Mobil applikáció*** használatakor a szolgáltatásba történő belépéskor és a tranzakciók aláírásakor a felület kérheti Öntől egy SMS-ben küldött, egyszer használatos jelszó beírását. Ilyenkor, ha Önnek nincs megadott és a rendszerben rögzített mobiltelefon száma, a szolgáltatást nem fogja tudni igénybe venni.
- A Home Banking és telepített Netbank (telepített Electra) a jelenleg megszokott módon lesz használható 2019. szeptember 14-e után is. A későbbiekben itt is bevezetésre kerül az SMS-ben küldött egyszer használatos jelszóküldés a belépéshez és a tranzakciók aláírásához. A bevezetéssel és a mobiltelefonszámok egyeztetésével kapcsolatban bankunk fel fogja venni a kapcsolatot Önökkel.
Az online, interneten keresztüli bankkártyás fizetés (VPOS) esetében a jelenlegi gyakorlathoz képest egyelőre nem történik változás a 2019. szeptember 10-i MNB döntés**** értelmében.
Amennyiben Ön még nem adott meg mobilszámot, vagy időközben lecserélte azt, kérjük, jelezze ezt felénk minél előbb, hogy továbbra is zavartalanul intézhesse pénzügyeit. A használni kívánt mobiltelefonszám megadását vagy frissítését megteheti személyesen bankfiókjainkban.
Kérdéseivel kapcsolatban érdeklődjön bankfiókjainkban vagy hívja ügyfélszolgálatunkat.
Üdvözlettel:
Takarék Csoport
*Az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló 2017. november 27-i (EU) 2018/389 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelete
**Az érintéses fizetésekre vonatkozó 45.000 Ft-os limit nem napi limit, tehát akár több nap alatt is összeadódhatnak a CSAK 5.000 Ft alatti tranzakciók, és a fenti esetben PIN kód megadására lesz szükség. A limit számítása már egy PIN kódot igénylő tranzakciót követően újrakezdődik. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az alkalmazandó 45.000 Ft-os összeg a későbbiekben módosításra kerülhet.
***Az új Takarék Mobilapp-ot jelenleg a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. azon ügyfelei vehetik igénybe, akik befektetési szolgáltatással (Electra Internet Banking értékpapír modullal) rendelkeznek.
****https://www.mnb.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2019-evi-sajtokozlemenyek/az-mnb-tovabbi-12-honap-felkeszulesi-idot-engedelyez-az-eros-ugyfelhitelesites-bevezetesere